هاوار عفرين ابو الوليد

Rånare kapade Robinson-Elins bil 73926
Rånare kapade Robinson-Elins bil 73949

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

هاوار عفرين ابو الوليد

Rånare kapade Robinson-Elins bil 73926
Rånare kapade Robinson-Elins bil 73949

هاوار عفرين ابو الوليد

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
هاوار عفرين ابو الوليد

مرحبا و أغــلى ســهلا يا (زائر) .. عدد مساهماتك و مـشــاركـاتـك3


    Rånare kapade Robinson-Elins bil

    Hawar Afrin
    Hawar Afrin
    االــمــديـــرر االـــعـــاأم  للــمــنـتدى
    االــمــديـــرر االـــعـــاأم  للــمــنـتدى


    عــدد الـــمــســاهـمات عــدد الـــمــســاهـمات : 3126

    موضوع  متميز Rånare kapade Robinson-Elins bil

    مُساهمة من طرف Hawar Afrin السبت 26 مايو - 10:54

    Essingerånarna fortfarande inte gripna av polis
    Rånarna prejade en värdetransport på E4:an.
    Sedan hotade de till sig en flyktbil.
    – Det är det absolut värsta jag varit med om, säger Robinson-Elin, 25, som hamnade mitt i rånarjakten.
    Rånarjakten i tisdags var massiv.
    Rånarna försökte kapa en värdetransport, mitt i trafiken på E4:an vid vägtunneln i Fredhäll i Stockholm. Till slut gjorde väktarna som körde värdetransporten en undanmanöver så att de kolliderade med rånarbilen. Gärningsmännen lämnade bilvraket springandes, utan byte.
    Satt och sms:ade
    Därifrån är det inte långt till Essinge Brogata, där tidigare Robinson-deltagaren Elin Bjerre stod parkerad i sin blåmetallicfärgade BMW. Helt ovetandes om rånardramat på E4:an.
    – Jag satt och sms:ade samtidigt som jag väntade på en kompis. Då ser jag tre-fyra stora killar närma sig, de har tjocka strumpbyxor över huvudet med hål för ögonen. Jag försöker att låsa bilen med automatlåset men jag hinner inte hitta rätt knapp. En av killarna får upp dörren och skriker åt mig "Ut! Ut!".
    Elin Bjerre kan inte tro att det är sant, att det måste vara ett skämt.
    – Jag kommer ihåg att jag skrattar till lite. Jag förstår inte vad som händer. Då tar han tag hårt i armen men jag sitter fast i bältet och mobilen sitter fast i laddningssladden. Jag börjar fatta och försöker trycka lös mig. Jag tar med mig mobilen, den är mitt allt. Det är en konstig instinkt men jag trycker den intill mig. Han skriker åt mig att ge honom telefonen.
    Försöker fly
    Elin Bjerre inser allvaret och springer. Mannen springer efter.
    – Det fanns ingenstans att springa. Det är bara byggarbetsplatser och det går bara att springa framåt. Jag springer och gömmer mig bakom en byggbarack. Det var som en Beck-film. Helt sjukt.
    Mannen tappar bort henne och återvänder till BMW:n som Elin Bjerre hämtat ut samma dag. Rånarna flyr och har fortfarande inte gripits av polis.
    – Jag satt där och hyperventilerade och var jätterädd. Jag bara ser de där bilderna av hur de kommer med sina rånarluvor.
    Elin Bjerre har förhörts flera gånger efteråt.
    – Rånarna vet allt om mig, om de vill. Jag hade allt där i bilen. Mina hemnycklar, plånboken... Men jag är inte rädd, det finns inget som jag kan säga som kan sätta dit dem. Det är lite frustrerande.
    – Jag mår jättedåligt över det som hände. Det är det absolut värsta som jag har varit med om. Men jag kan inte bryta ihop, jag har mitt eget företag och måste göra mitt jobb.
    Fortfarande inga gripna
    Flyktbilen har inte hittats av polisen.
    – Vi har inte gripit någon. Vi är tacksamma för tips från allmänheten, och då särskilt från personer som har gjort iakttagelser av den stulna BMW:n, säger Kristina Hamilton, förundersökningsledare på Norrmalmspolisen.
    Nina Svanberg

      الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين 20 مايو - 7:37