هاوار عفرين ابو الوليد

Uppgifter: Sundin köpte för 820 000 73926
Uppgifter: Sundin köpte för 820 000 73949

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

هاوار عفرين ابو الوليد

Uppgifter: Sundin köpte för 820 000 73926
Uppgifter: Sundin köpte för 820 000 73949

هاوار عفرين ابو الوليد

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
هاوار عفرين ابو الوليد

مرحبا و أغــلى ســهلا يا (زائر) .. عدد مساهماتك و مـشــاركـاتـك3


    Uppgifter: Sundin köpte för 820 000

    Hawar Afrin
    Hawar Afrin
    االــمــديـــرر االـــعـــاأم  للــمــنـتدى
    االــمــديـــرر االـــعـــاأم  للــمــنـتدى


    عــدد الـــمــســاهـمات عــدد الـــمــســاهـمات : 3126

    موضوع  متميز Uppgifter: Sundin köpte för 820 000

    مُساهمة من طرف Hawar Afrin السبت 26 مايو - 10:58

    SOLVALLA. Enligt flera källor köpte Mats Sundin den dyraste hästen på elitauktionen – för tredje året i rad.
    Hockeyprofilens nya fynd: Victory Rain för 820 000 kronor.
    – Vi hoppas naturligtvis att det ska bli en stjärna, säger Stefan Hultman till Trav365.
    Flera stora ishockeyprofiler satsar hårt på travsporten. Mats Sundin och Stefan Hultman står för den hetaste satsningen i trav-Sverige.
    För två år sedan köpte Sundin toppstammade hästen Rebellion för 1 010 000 kronor efter en hård bjudgivning mot hockeykollegan Kristian Huselius.
    Förra året var det dags för ”Sudden” att shoppa loss igen. Han köpte då ettårige Tough Rain för 760 000 kronor.
    – ”Sudden” har ett väldigt elittänk och vill vara med i de största loppen. Vi gick runt tillsammans på auktionen och kollade efter en häst som såg ut som en blivande Elitloppsvinnare, har tränaren Stefan Hultman berättat i en tidigare intervju.
    – Jag ser det som ett hedersuppdrag att ha Mats Sundin som hästägare. Jag gillar honom både som idrottsman och privatperson, det ger bra publicitet för sporten att han satsar.
    ”Finast på auktionen”
    Under fredagen, på årets elitauktion, köpte Mats Sundin, enligt flera källor, återigen den dyraste hästen. För 820 000 kronor fick han Muscle Hill-sonen Victory Rain (u. Savvy Yankee), uppfödd av Stutteri Dust.
    Tränaren Stefan Hultman ropade in hästen, men vill inte bekräfta vem köparen är.
    – Det var finaste hästen på auktionen och jag försökte köpa hästen. Men sen var det många som var intresserade av honom, så man visste inte hur det skulle gå, och det var många starka kort som var intresserade. Det blev mycket pengar, men det var en fantastiskt fin häst och bra information om syskonen till honom. Vi hoppas naturligtvis att det ska bli en stjärna.
    Vem var det som köpte hästen?
    – Köparen vill vara anonym, så jag kan inte säga det.
    Var det Mats Sundin?
    – Det är många som säger det, men köparen vill vara anonym, det är allt jag kan säga nu, säger Hultman.
    Totalt har Mats Sundin köpt hästar för 2,6 miljoner kronor på elitauktion – de senaste tre åren.
    Sedan tidigare äger Mats Sundin och Ulf Dahlén USA-hemmahörande Maxx Photo, "Sudden" har också ägt Rotation som startade i Elitloppet 2004.
    Minimedia
    Erik Pettersson

      الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين 20 مايو - 3:02